2 uur 25 minuten en 50 seconden…

29 05 2007

Nog fris op de foto, thuis voor het vertrek naar de 20km van Brussel. Een half jaar, elke week 3 à 4 keer gaan trainen om vandaag de 20km aan te kunnen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een beetje twijfels had of ik het zou aankunnen. Een week of twee geleden had ik al eens 15km gelopen, maar dat is natuurlijk nog geen 20km.

Op de trein zat er opvallend veel volk met sportieve kledij aan. Zouden zij ook gaan? In het centraal station in Brussel bleek mijn vermoeden waar te zijn. Zoveel volk !!

Eenmaal in Merode met de metro aangekomen begonnen de zenuwen…
Naar het juiste vak (ik stond eerst naast Koen Fillet! Een zeer sympathieke meneer trouwens!).

En dan… stipt om 15 uur werd ik wakker geschud met een serieus kanonschot. Tijd om te starten!

Ik begon op mijn eigen tempo. Dat had ik als tip gelezen in heel veel boekjes en websites over lopen. Heel veel volk stak mij dan ook voorbij in de eerste km’ers. Maar geen probleem. Ik hield me vast aan het idee dat het nog een heel eindje was.

BergopAmaai: bergop!
Zoals je kunt zien op de foto links, was het allerminst een vlak parcours.

Na 5 km merkte ik dat ik steeds meer en meer mensen begon voobij te steken. Dat waren volgens mij vooral mensen die wat te snel vertrokken waren. Dat voorbij steken gaf mij steeds meer en meer moed om verder te gaan. Geen enkel moment ben ik buiten adem geraakt. Vooral omdat ik mijn hartslag nauw in het oog hield.

In de laatste km kreeg ik een aanmoediging van Leen, Kathleen, Peter en Wendy. Heel erg leuk! En het was ook nodig want, die laatste 3 km waren enorm moeilijk door serieuze helling.

Moe maar tevreden aangekomen op 2 uur 25 minuten en 50 seconden. Vooral tevreden omdat ik hem uitgelopen heb zonder stoppen of wandelen.

Volgend jaar nog eens? jazeker!


Acties

Information

One response

30 05 2007
Eric

Proficiat Jan! De aanhouder wint!

Geef een reactie

